Πως θα οργανώσετε εύκολα και γρήγορα τη διαδικασία κατασκευής website

0 Comments

GJ8Y9042Εν έτει 2013, καμία εταιρεία δεν “επιτρέπεται” να μην έχει κάποια παρουσία στο ίντερνετ. Η Αλέξια Λελούδα, εμπορική διευθύντρια του περιοδικού Pet News, δίνει κάποιες βασικές οδηγίες για τη μικρή ή μεγάλη εταιρεία που θέλει να αποκτήσει τον δικό της ιστότοπο στο διαδίκτυο.Εάν κάποιος σκέφτεται να φτιάξει ένα website για την εταιρεία του, θα πρέπει πρώτα από όλα να έχει αποφασίσει τί ακριβώς θέλει να φτιάξει και να έχει συλλέξει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες που θα χρειαστεί. Η κατασκευή website (ή “ιστοτόπου” στα ελληνικά), είναι περισσότερο μια άσκηση στο project management, γιατί, όπως έχει αποδειχθεί ειδικά στον συγκεκριμένο τομέα, είναι αρκετά εύκολο να χαθεί κανείς σε αναζητήσεις, συζητήσεις, εναλλακτικές προσφορές, συγκρίσεις και παλινωδίες, με τον καιρό να περνάει και ιστότοπος να μην εμφανίζεται. Άρα, πριν ξεκινήσουμε οποιαδήποτε διαδικασία, και πριν ακόμα απευθυνθούμε στον άνθρωπο ή στην εταιρεία που θα μας υλοποιήσει τις ιδέες και τα σχέδιά μας, το πρώτο βήμα είναι να έχουμε αποφασίσει για το μέγεθος του πρότζεκτ που σκοπεύουμε να υλοποιήσουμε, ώστε όλες μας οι αναζητήσεις να είναι προσαρμοσμένες ακριβώς στον συγκεκριμένο στόχο. Θα πρέπει να αποφασίσουμε εάν θα φτιάξουμε ένα πολύ απλό site με τις βασικές πληροφορίες για την επιχείρηση και τα προϊόντα μας, που θα υπάρχει στο διαδίκτυο μόνο για να μας βρίσκουν στην αναζήτηση και να παίρνουν οι υποψήφιοι πελάτες ή συνεργάτες μια πρώτη ιδέα για την εταιρεία μας, αν θα προχωρήσουμε στο επόμενο στάδιο που είναι η δημιουργία ενός πλήρους και αναλυτικού καταλόγου με όλα τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μας, ή ακόμα αν θα προχωρήσουμε στο τρίτο στάδιο της δημιουργίας ενός κανονικού eshop που θα δίνει και τη δυνατότητα online αγορών. Οι τρεις αυτές επιλογές διαφέρουν σημαντικά μεταξύ τους, και αντίστοιχα διαφορετικό είναι το κόστος. Το eshop είναι δυσκολότερη και μακράν η ακριβότερη λύση, αφού το στήσιμό του με πολλούς κωδικούς προϊόντων, με παρακολούθηση αποθήκης, με διαχείριση ασφαλών χρεώσεων και λογαριασμών και με τις πολλές ακόμα λειτουργίες ενός πλήρους αυτοματοποιημένου ηλεκτρονικού καταστήματος, κοστίζει αρκετά χρήματα όπως και αντίστοιχες εργατοώρες να στηθεί. Όμως, στην άλλη άκρη υπάρχει η πολύ χαμηλού κόστους λύση της απλής σελίδας με βασικές πληροφορίες για την επιχείρηση και τα προϊόντα μας, μέσω της οποίας θέλουμε απλώς να κατευθύνουμε τον υποψήφιο πελάτη είτε να επισκεφθεί ο ίδιος το κατάστημα, είτε να τηλεφωνήσει για περισσότερες πληροφορίες, είτε να μπει στη σελίδα μας στο Facebook και να αναζητήσει εκεί περισσότερες πληροφορίες.

Ας δούμε, όμως, ποιά είναι τα απαραίτητα που θα πρέπει να έχουμε ήδη συγκεντρώσει πριν ακόμα ξεκινήσουμε τη διαδικασία υλοποίησης του website μας, όποια κι αν είναι έπειτα η επιλογή μας σε επίπεδο μεγέθους και πολυπλοκότητας:
-τα λογότυπα της εταιρείας και όλα τα λογότυπα των εταιρειών που αντιπροσωπεύει
-τα βασικά χρώματα της εταιρείας (π.χ. κάποια χρώματα που ήδη χρησιμοποιούνται στις ταμπέλες ή στα προϊόντα της εταιρείας και ο καταναλωτής τα έχει συνδέσει με τη συγκεκριμένη εταιρεία)
-τα στοιχεία επικοινωνίας σε μια απλή μορφή (ένα σταθερό τηλέφωνο και όχι πολλά, ένα βασικό email, όλα σε μια μορφή που να διευκολύνεται η επικοινωνία χωρίς να μπερδεύεται ο πελάτης)
-ένα μικρό εισαγωγικό κείμενο (μισή σελίδα) με βασικές πληροφορίες για την εταιρεία μας: πότε ιδρύθηκε, ποιά η πορεία της μέχρι τώρα, ποιούς στόχους θέλει να πετύχει
-κάποιες καλές φωτογραφίες από το βασικό αντικείμενο της εταιρείας (προϊόντα ή υπηρεσίες) και ίσως από τις εγκαταστάσεις της
-ένα μικρό εταιρικό βίντεο

Ειδικά για το τελευταίο, αξίζει να επισημάνουμε ότι η τεχνολογία προοδεύει και μαζί της προχωρούν και οι τρόποι επικοινωνίας. Ζούμε στην εποχή της εικόνας, την εποχή του τάμπλετ και του γρήγορου Ίντερνετ, οπότε όλο και περισσότερες εταιρείες χρησιμοποιούν πλέον το βίντεο με διάφορους τρόπους και όχι μόνο σαν τηλεοπτική διαφήμιση όπως παλιότερα. Ένα τέτοιο βίντεο θα μπορούσε κανείς να το φτιάξει μόνος του, εάν διαθέτει την σχετική γνώση και εμπειρία, ή να απευθυνθεί σε κάποια μικρή εταιρεία παραγωγής που θα τον βοηθήσει να βγάλει επαγγελματικών προδιαγραφών εικόνα χωρίς υπέρογκο κόστος. Το βασικό εταιρικό βίντεο θα περιέχει μια γενική εικόνα της εταιρείας και των δραστηριοτήτων της, με έναν γρήγορο και μοντέρνο τρόπο και απαραιτήτως σε μικρή διάρκεια (όχι πάνω από 2-3 λεπτά) ώστε να μη γίνεται κουραστικό. Πέρα, όμως, από αυτό το βασικό βίντεο, όπως γράφαμε και στο προηγούμενο τεύχος μας, θα μπορούσε κανείς να ξεκινήσει να παράγει μικρά πληροφοριακά βίντεο σχετικά με το αντικείμενό του. Για παράδειγμα, μια εταιρεία που εισάγει κάποιο προϊόν για γάτες, θα μπορούσε να φτιάξει πολλά μικρά πληροφοριακά βίντεο σχετικά με τη φροντίδα της γάτας. Με αυτό τον τρόπο, δημιουργείς επισκεψιμότητα στη σελίδα σου (είτε στο επίσημο site της εταιρείας είτε στη σελίδα στο facebook) αφού οι πελάτες μπαίνουν για να δουν τα ενημερωτικά βίντεο και καταλήγουν στη σελίδα της εταιρείας, γεγονός που δημιουργεί σιγά σιγά όλο και μεγαλύτερη επισκεψιμότητα και αναγνωρισιμότητα στο brand name.
Κλείνουμε επισημαίνοντας ότι είμαστε πλέον στο 2013 και δεν “επιτρέπεται” να σας αναζητούν οι πελάτες σας στο ίντερνετ και να μη βρίσκουν τίποτα. Μην αναβάλλετε συνεχώς τη δημιουργία μιας έστω και απλής και βασικής ιστοσελίδας, αφού αυτό είναι κάτι που πλέον γίνεται εύκολα, γρήγορα και με πολύ χαμηλό κόστος. Ξεκινήστε, λοιπόν, άμεσα από μια τέτοια απλή ιστοσελίδα και αφήστε για αργότερα το μεγαλύτερο και πιο σύνθετο website που θα σας πάρει περισσότερο χρόνο και χρήμα για να υλοποιηθεί.

Share :-
Categories: