Pet Shop | Πρόταση Μοντέρνας Βιτρίνας

0 Comments

 

Πολλές φορές, αρκεί μια ματιά στη βιτρίνα ενός καταστήματος για να αποφασίσουμε εάν θα περάσουμε στο εσωτερικό προκειμένου να δούμε και τα υπόλοιπα προϊόντα του. Η Αρχιτέκτων-Μηχανικός Ελευθερία Οικονομάκη μας παρουσιάζει μια πρόταση για μια μοντέρνα και ελκυστική βιτρίνα, κάτι πολύ σημαντικό για το λιανικό εμπόριο, ειδικά σε περιοχές με μεγάλο ανταγωνισμό και πολλές εναλλακτικές.
Ένα κατάστημα μπορεί να βρίσκεται σε επιτυχημένη λειτουργία ακόμα και 20 ή 30 χρόνια στην ίδια περιοχή -εάν, όμως, παρουσιάζει την ίδια εικόνα εδώ και πολλά χρόνια, είναι αναμενόμενο να πιέζεται όλο και πιο πολύ από τον ανταγωνισμό και να ξεχωρίζει πλέον ανάμεσα στα καινούρια καταστήματα που έχουν ανοίξει στην ίδια περιοχή. Παρόλα αυτά, με έναν συνολικό επανασχεδιασμό της βιτρίνας του, ακόμα και ένα παλιό κατάστημα μπορεί να αποκτήσει μια νέα πρόσοψη και να δημιουργήσει την αίσθηση του “καινούριου μαγαζιού στη γειτονιά”. Για να δώσουμε ένα παράδειγμα προς αυτή την κατεύθυνση, το αρχιτεκτονικό γραφείο μας σχεδίασε μια μοντέρνα βιτρίνα pet shop που ξεφεύγει από τη συνηθισμένη (και σε κάποιες περιπτώσεις θλιβερή…) εικόνα με τα κλουβιά και τις παλιές εφημερίδες. Το “εμπόρευμα” διαφημίζεται στη βιτρίνα με έναν τρόπο μοντέρνο και αποτελεσματικό, ο οποίος αποδεικνύει στον υποψήφιο πελάτη, ότι ο καταστηματάρχης αγαπά και φροντίζει τα ζώα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, κρατώντας τα μακριά από τον ήλιο, το θόρυβο και τη διαρκή κίνηση της βιτρίνας. Επίσης, σημαντικό είναι το γεγονός, ότι η βιτρίνα αυτή παραμένει “ζωντανή” και για όλη τη διάρκεια της νύχτας, σε αντίθεση με τα άδεια και σκοτεινά κλουβιά που βλέπουμε τις βραδυνές ώρες στις βιτρίνες αρκετών pet shops. Το γενικό concept είναι μια κυψελωτή κυτταρική βιτρίνα, στα κενά της οποίας εξελίσσεται ένας συνδυασμός ψηφιακού οπτικού υλικού και έκθεσης προϊόντων. Το οπτικό υλικό, μέσα από οθόνες κάθε είδους και διάστασης, αντικαθιστά τα κλουβιά στην βιτρίνα, και παρουσιάζει με έναν διαφορετικό τρόπο τα μικρά ζώα που διαθέτει το κατάστημα για τους πελάτες. Με τον τρόπο αυτό, παρουσιάζονται ζώα που είναι διαθέσιμα για προσωπική “γνωριμία” με τους επίδοξους κηδεμόνες τους μέσα στο κατάστημα, σε χώρο κατάλληλα διαμορφωμένο που πληρεί τις προδιαγραφες υγιεινής και σωστής διαβίωσης. Κατ’επεκταση, ζωάκια που για κάποιο λόγο δεν είναι δυνατόν να φιλοξενούνται στο κατάστημα (θέματα χώρου, μεγέθους του ζώου, είτε τα νεογέννητα κάποιου εκτροφέα που τα διαθέτει μέσω του συγκεκριμένου pet shop) μπορούν να διαφημιστούν εκεί χωρίς να βρίσκονται τη δεδομένη στιγμή στο κατάστημα. Η οπτική εγκατάσταση μπορεί να περιλαμβάνει οποιονδήποτε συνδυασμό των παρακάτω: -από την απλούστερη εκδοχή της ψηφιακής κορνίζας με φωτογραφίες των ζώων που διατίθενται, μέχρι την λίγο μεγαλύτερη και καλύτερης ποιότητας εικόνα ενός μόνιτορ με ένα (ενσωματωμένο ή ξεχωριστό) media player στο οποίο μπορούν να αποθηκευτούν και να παίζουν διαρκώς κάποια μικρά βίντεο με τα ζωάκια (ενδεικτικά κόστη: ψηφιακές κορνίζες 40-100 Ευρώ, media player 50-80 Ευρώ, monitor/TV 19″ έως 26” 100-230 Ευρώ) -απευθείας μετάδοση της εικόνας από το κουτάβι (στον κατάλληλα διαμορφωμένο χώρο μέσα στο κατάστημα), με την εγκατάσταση μιας μικρής κάμερας και της κατάλληλης καλωδίωσης που προβάλλει την εικόνα ζωντανά σε ένα monitor στη βιτρίνα (ενδεικτικό κόστος: κάμερα cctv και καλωδίωση 45-100 Ευρώ, μόνιτορ βλ. παραπάνω) -ή ακόμα και μια συντονισμένη προωθητική καμπάνια με κινούμενες εικόνες, φωτογραφίες και video που θα προβάλλονται στις αντίστοιχες οθόνες, σε σύνδεση με έναν κεντρικό υπολογιστή που ελέγχει και αλλάζει διαρκώς το περιεχόμενο, δημιουργώντας μια καμπάνια δυναμική και διαρκώς ανανεούμενη. -πληροφορίες και χειρόγραφα μηνύματα που θα δώσουν το “στυλ” του μαγαζιού, το ύφος του, ενσωματώνονται σε κάποιες από τις κυψέλες με φωτιζόμενους πίνακες LED, γράφονται καθημερινά με ειδικούς φωσφορίζοντες μαρκαδόρους με πλήθος χρωμάτων και εφέ εναλλαγής μέρα και νύχτα. (ενδεικτικό κόστος: πίνακας διαστάσεων 60×40εκ. 95 Ευρώ, 60×80εκ. 105 Ευρώ) -για τους πιο “τεχνολογικά εξελιγμένους” καταστηματάρχες, υπάρχει και μία ακόμα ιδέα: η σύνδεση της κεντρικής οθόνης της βιτρίνας με μια ιστοσελίδα που μπορεί κανείς να χειρίζεται από μακριά μέσω ίντερνετ (π.χ. μια φανερή ή κρυφή σελίδα στον ιστότοπο της εταιρείας), έτσι ώστε ανά πάσα στιγμή του 24ώρου να προβάλλει στη βιτρίνα του οποιοδήποτε προωθητικό ή διαφημιστικό μήνυμα επιθυμεί (στατικό ή βίντεο). Κατασκευαστικά Η “κυψελωτή” βιτρίνα κατασκευάζεται από μονή γυψοσανίδα με μεταλλικό σκελετό (στράντζες) και ενίσχυση όπου κριθεί απαραίτητο για τη στήριξη μεγαλύτερων μόνιτορ. Στη συνέχεια βαφεται στο επιθυμητό χρώμα και διαμορφώνεται κατάλληλα σε κυψέλες αριθμού και διαστάσεων που να ταιριάζουν στις διαστάσεις της πρόσοψης του κάθε καταστήματος, αλλά και να ικανοποιούν τις συγκεκριμένες ανάγκες του εκάστοτε καταστηματάρχη. Κάποιες κυψέλες φέρουν τον εξοπλισμό για τις προβολές και οι υπόλοιπες θα φιλοξενουν προϊόντα του pet shop (τροφές, κρεβατάκια, παιχνίδια), όπως τα ράφια μιας συμβατικής βιτρίνας. Για τον φωτισμό των κυψελών προτείνεται η χρήση φωτεινών λωρίδων LED υψηλής έντασης (ενδεικτικό κόστος 10Ευρώ/μέτρο), ενώ όλες οι ηλεκτρικές καλωδιώσεις τρέχουν μέσα στην ίδια την κατασκευή και είναι κρυφές. Ένα ενδεικτικό κόστος για μια τέτοια κατασκευή (σιδηροκατασκευές, γυψοσανίδες, βάψιμο, φινίρισμα) είναι 200 Ευρώ ανά τρέχον μέτρο βιτρίνας, αν και το κόστος μπορεί να ανέβει ή να κατέβει ανάλογα με την πολυπλοκότητα και τη δυσκολία της κατασκευής.

autocad1autocad2

 

Share :-
Categories: