Ψηφιακές εκτυπώσεις για διακόσμηση και marketing

0 Comments

ektyposeis.Still001Ο ειδικός ψηφιακών εκτυπώσεων Γιώργος Κατσιμαλής μας δίνει μερικές ιδέες από την τεχνολογία εκτυπώσεων σε διάφορα μέσα, με τη βοήθεια της οποίας ακόμα και το πιο μικρό κατάστημα μπορεί να παρουσιάσει μια πολύ προχωρημένη και ποιοτική εικόνα με απολύτως λογικό κόστος.

Η τεχνολογία των ψηφιακών εκτυπώσεων έχει προχωρήσει πολύ τα τελευταία χρόνια, με άμεσο αποτέλεσμα τη μείωση του κόστους παράλληλα με την βελτίωση της ποιότητας υλικών και εκτυπώσεων. Η μοντέρνα διακόσμηση και το προχωρημένο μάρκετινγκ δεν είναι πλέον προνόμιο μόνο των μεγάλων εταιρειών. Ένας ταλαντούχος γραφίστας με γνώσεις μάρκετινγκ και διακόσμησης μπορεί να κάνει θαύματα, αφού είναι πλέον εύκολο και αρκετά φθηνό να υλοποιήσει κανείς οποιονδήποτε σχεδιασμό σε άριστη ποιότητα και μεγάλη αντοχή στον χρόνο.
Ξεκινώντας από τη βιτρίνα, η πιο διαδεδομένη λύση είναι το αυτοκόλλητο με εκτυπωμένο θέμα, είτε ενιαίο είτε με χώρους για εποχική προώθηση προϊόντων. Μπορεί να έχει περιγραμματικές κοπές στα αυτοκόλλητα και να ακολουθεί σχήματα προϊόντων ή συγκεκριμένα πλαίσια ή περιγράμματα στη βιτρίνα. Υπάρχουν επίσης διάτρητα υλικά που μπορούν να καλύψουν μια ολόκληρη βιτρίνα με μια εκτύπωση, όμως η ορατότητα προς τα έξω διατηρείται ενώ περνάει και το φως της ημέρας προσφέροντας φυσικό φωτισμό στο κατάστημα.
Ενδεικτικές τιμές για τα αυτοκόλλητα βιτρίνας: ανάλογα και με την ποιότητα, από 7 ευρώ/τ.μ. έως και 17-18 ευρώ/τ.μ. Τα φθηνότερα υλικά δεν ξεχωρίζουν σε πρώτη ματιά, όμως έχουν μικρότερη αντοχή στην υπεριώδη ακτινοβολία του ήλιου. Τα πιο ακριβά υλικά δίνουν αντοχή από 3 έως 5 χρόνια, ή και περισσότερο, ενδεχομένως, ανάλογα και με τον προσανατολισμό της βιτρίνας και τις ώρες ηλιοφάνειας ανά ημέρα. Αυτή η ποικιλία μας δίνει επιλογές: τα εποχιακά (π.χ. χριστουγεννιάτικες προσφορές) προτιμάμε να τα τυπώνουμε στο φθηνό υλικό, ενώ τα μόνιμα στο ακριβό υλικό που θα αντέξει περισσότερα χρόνια.
Για το εσωτερικό ενός καταστήματος, υπάρχουν πολλά υλικά και λύσεις: ξεκινώντας από απλό χαρτί στο οποίο μπορούν να τυπωθούν αφίσες οι οποίες θα κολληθούν στους τοίχους ή θα κρεμαστούν από την οροφή, ή σε συνθετικά υλικά τα οποία είναι πιό ανθεκτικά και δεν σκίζονται και είναι εξίσου ελαφριά για να κολληθούν ή να κρεμαστούν. Επόμενο υλικό είναι ο μουσαμάς από PVC, ενώ στα υφάσματα υπάρχει ο καμβάς (σε τελάρο ή χωρίς) και τα ειδικά ελαφριά πανιά για σημαίες και banners. Τα τελευταία χρόνια έχουν βρει εφαρμογή οι αυτοκόλλητες ταπετσαρίες πάνω στις οποίες τυπώνουμε αυτό που θέλουμε και το κολλάμε στον τοίχο, γνωρίζοντας ότι μπορούμε να το αφαιρέσουμε εύκολα χωρίς ζημιές και ίχνη από κόλλες.
Για την προώθηση προϊόντων υπάρχουν διάφορες λύσεις, από καρτολίνες που στέκονται ή κρεμιούνται έως και όλων των ειδών τα stands. Οι μικρές καρτολίνες από χαρτόνι που στέκονται πάνω σε τραπέζια κοστίζουν από 2,5 ευρώ έως και 6-7 ευρώ για τις πιο μεγάλες, ενώ οι τιμές των προωθητικών stand με τυπωμένο μουσαμά ξεκινούν από τα 15 ευρώ και φτάνουν μέχρι τα 70-80 ευρώ (πάντοτε όμως με δυνατότητα μελλοντικής επανεκτύπωσης και αλλαγής του θέματος με κόστος μόνο την εκτύπωση του μουσαμά). Για πιό ειδικές απαιτήσεις, υπάρχουν και πιο ακριβές κατασκευές που καλύπτουν ολόκληρους χώρους ενός καταστήματος, ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε επαγγελματία.
Επίσης, υπάρχουν και τα σκληρά υλικά (kfix, kmount, lexan, κλπ) πάνω στα οποία κολλιέται ένα λεπτό αυτοκόλλητο φιλμ με την εκτύπωσή μας, τα οποία επίσης μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν στο μέλλον κολλώντας ένα καινούριο αυτοκόλλητο στην ίδια διάσταση. Υπάρχουν πολλοί συνδυασμοί από υλικό “πλάτης” και υλικό εκτύπωσης, τελείως ενδεικτικά αναφέρουμε ότι το κόστος του υλικού της “πλάτης” μπορεί να ξεκινά από τα 12 ευρώ/τ.μ και να φτάνει τα 27 ή 34 ευρώ/τ.μ. για τα ακριβότερα υλικά, ενώ η επικόλληση είναι φθηνότερη αν είναι από χαρτί (για εσωτερικούς χώρους) και ακριβότερη εάν πρέπει να είναι αδιάβροχη για εξωτερικό χώρο.
Οι επιλογές είναι πάρα πολλές και δεν έχει νόημα να προσπαθήσουμε να απαριθμήσουμε όλους τους πιθανούς συνδυασμούς, όμως είναι σημαντικό να καταλάβει ο μικρός καταστηματάρχης ότι με τις δυνατότητες που του δίνει σήμερα η τεχνολογία των ψηφιακών εκτυπώσεων, ακόμα και το πιο μικρό κατάστημα μπορεί να πετύχει εικόνα αντίστοιχης ποιότητας με αυτή μιας μεγάλης πολυεθνικής εταιρείας, χωρίς να ξοδέψει πάρα πολλά χρήματα.

Share :-
Categories: